reklama

Spokojná mamina = spokojná rodina

To som Vám teraz prezradila novinku, že? :) Pravdepodobne poznáte a zažívate. Nedávno som čítala článok, spokojne súhlasila s titulkom a uistila sa, že robím čo môžem. Teoreticky. A dnes som si dala obrovskú facku. Prakticky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je hlboká noc, taká ako to len ide, tma tmúca, všetci spokojne odfukujú a cez záves občas dnu presvitne len odraz svetiel okoloidúceho auta. Pre niečo som sa zobudila, asi bolesti, už neprenášam. Je to nepríjemné a trvá to už pár dní, plus vyčerpanie, nevyspatosť a vôbec, celý nový svet.

Chvíľku po mne sa prebúdza novorodená dcérka, najrpv sa mrví a potom sa s krikom ozve. Prikladám si ju bližšie k sebe, upokokuje sa a po napití opäť odpadáva. Ja nespím a som z toho nervózna, pretože by som mala. Dcérka sa budí o chvíľku znovu a potom znovu a znovu. Raz s naloženou plienkou, potom so štikútkou, smädná, vždy s krikom. Intervaly sa skracujú, ja tancujem po spálni, uspávam a vnútri zúrim, lebo som unavená a mala by som spať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po asi hodine pozorujem, že sa začína mrviť aj syn. V krátkych intervaloch ho upokojujem prikrývam a vnútri zúrim ešte viac. Mala by som spaaať!

O pol šiestej je syn definitívne hore, umrnčaný a lepkavý ako jeho sestra. Neochotne sa dvíha i tatinko a oddeľuje odo mňa svoju mužskú zmenšeninu, aby som mohla uspať dcérku. A ja zúrim a zúrim.

Takto nejako to pokračuje celé ráno, syn je podráždený a rozhádzaný, to čo vždy doma funguje je úplná katastrofa, robí neporiadok, naschvály, bije a kúše okolo seba a baví sa na tom. Už je z toho nervózny aj unavený tatino a mamina ledva kontroluje výbuchy. Dcérka cez deň takmer nespí, pokračuje v rannom cykle a je každú chvíľku hore s nejakým trápením. Tatinko so synom opúšťajú domov za účelom udržania všetkých pri zdravom rozume a mamina sa zúfalo snaží nájsť niečo, čo by zabezpečilo dobrý pocit a upokojilo rozcuchané nervy. Lenže podlaha nedoumývaná, zemiaky nedočistené, desiata nedojedená, lebo dcérka...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celé to vrcholí po obede, kedy už naozaj úplne hotový syn spustí scénu, pretože má ísť do postele si oddýchnuť, maminke praskajú nervy a dopadá to katastroficky - slzy, plač, hystéria, vracanie. Po upokojení syn zaspáva a maminka plače a plače a plače a plače. Takto som to nechcela, veď som ho len chcela dať spinkať, aby si oddýchol. Ostávam pri ňom, tatinko dostáva smenu pri dcérke a maminkine slzy kropia vankúš vedľa syna, vyplavujú všetku tú nemohúcosť, nervy, nepríčetnosť a vinu, emócie a hystériu.

Ostávaň pri ňom, lebo nechápem čo sa stalo, ako sme sa, inak pokojná a funkčná domácnosť dopracovali k takémuto scenáru dňa. Evidentne prúdy sĺz čistia aj mozog, pretože sa zrazu vyplavuje informácia o spokojnej mamine a v zápätí sa topí v novom prúde osvietenia. Nebyť maminy, deň by vyzeral úplne inak. Po hodine dcérka stále pokojne spí, tatinko zaspal na gauči a syn spokojne oddychuje vedľa nej. Zrazu je všetko zas ako má byť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len mamina nie. Ako ju napraviť? Jasné, že to prejde. Jasné, že to teoreticky ovláda. Jasné, že stačí sa spacifikovať a uvedomiť si priority a zase to bude fungovať. No nejako to s maminou hádže sem a tam. Kedy tak existoval gombík, ktorý maminu upokojí, pretože teraz si ho želá aj ona...

Pozerám na svoj drobný, už štvrtú hodinu spiaci poklad a teším sa na to kedy sa zobudí, lebo dostanem ďalšiu šancu. Dostala som ju aj u syna, aj u tatina. A všetci spolu sme dali šancu aspoň lepšej nedeli.

Berte sa vážne maminy. Nie preto, že máte obrovskú moc zmietnuť pod stôl celú rodinu. Preto, že z Vás čerpá a Ste dôležité. Naozaj môžete zmeniť celý svet. Najprv ten svoj, potom ten svojich detí a partnerov a potom cez nich tie ďalšie...

Zuzana Minaričová

Zuzana Minaričová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zena, ktora ma pocit ze je ina, presne tak ako vsetci ostatni. Amaterska ale o to vasnivejsia mamina, fotografka, kucharka, pisatelka, sportovkyna... Zoznam autorových rubrík:  PoetickySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu